Какво да правим, когато телефонът ни не може да се свърже с Wi-Fi


07.10.2016 | прочетено: 32188 | категория: Полезно за Android, Приложения за Android
етикети: настройки за wi fi, problemi wi fi android, проблем с wifi на телефон, проблем със свързване с интернет

Колкото и добра операционна система да е Android, на смартфоните ни често се случва да не могат да се свържат към безжичната мрежа у дома, в любимото ни кафене, на работа или където още се сетите. И причината не винаги е в самата интернет връзка.

Ако и на вас често ви се случва да не можете да се свържете към Wi-Fi, продължете да четете, защото тук ще разберете какво да направите следващия път, когато това стане.

Основни решения:

  1. Деактивиране на Wi-Fi в телефона и рестартиране на рутера

Първото нещо, което трябва да пробвате е да деактивирате и след това отново активирате Wi-Fi връзката. За целта отворете менюто с бързи настройки като придърпате с пръст надолу по екрана и натиснете върху иконата на Wi-Fi. Изчакайте и след това отново я натиснете, за да я активирате. Ако не виждате въпросната икона в менюто с бързи настройки, намерете я в приложението Settings (Настройки).

Ако това не помогне, рестартирайте домашния си рутер, като преди включването изчакате поне две минути.

  1. Активиране на самолетен режим

Понякога проблемът с Wi-Fi се решава с помощта на активация на самолетния режим. Активирайте въпросния режим, изчакайте няколко секунди, деактивирайте го и отново опитайте да се свържете.

  1. Рестартиране на телефона

Ако горните две решения не проработят, рестартирайте телефона си. Ако и това не проработи и ако проблемът се е появил след инсталиране на Lollipop, рестартирайте го отново, но в безопасен режим (Safe Mode). Това става по следния начин: натиснете бутона за включване, изберете опцията Power off със задържане на пръста и накрая натиснете ОК, за да разрешите на телефона да се рестартира в безопасен режим.

Други проблеми и техните решения:

Wi-Fi се изключва сам

Ако проблемът при вас е този, то най-вероятно не сте активирали опцията Keep Wi-Fi on during sleep (Остави Wi-Fi да работи в спящ режим). За да я активирате, влезте в Settings (Настройки), изберете Wi-Fi, след това натиснете иконата с три точки в горната дясна част на екрана и накрая изберете Advanced (Разширени). Натиснете върху Keep Wi-Fi on during sleep и накрая изберете Yes/Always (Да/Винаги).

Невъзможно разпознаване на IP адреса

Понякога проблемът е свързан с това, че IP адресът ви не може да бъде разпознат. В такъв случай първо пробвайте да рестартирате телефона. Ако нищо не се получи, единият вариант е да върнете телефона си към първоначалните му настройки, а другият – да използвате услуга на трета страна.

Ние ви препоръчваме WiFi Fixer – услуга, която можете да изтеглите от Google Play (при положение, че разполагате с мобилни данни, разбира се). Работата на приложението е да възстанови определени системни файлове и други услуги, които са отговорни за правилното поведение на Wi-Fi функцията в мобилното ви устройство.

Wi-Fi връзката е твърде слаба

Ако Wi-Fi връзката е твърде слаба, има няколко възможни причини. Ако сте на обществено място например, то по всяка вероятност просто я ползват твърде много хора наведнъж. Ако обаче сте сигурни, че всичко е наред и с рутера и с мрежата, то ви остава само да проверите скоростта на самата мрежа, което можете да направите с услугата Speedtest. Това приложение прави тест на мрежата в продължение на няколко секунди и след това ви извежда информация за скоростта на качване и скоростта на теглене на данни.




Смартфони

Таблети