WhatsApp е едно от най-популярните приложения за изпращане на съобщения и водене на разговори през интернет в цял свят. Това разбира се не означава, че винаги работи перфектно. В този материал сме събрали най-често срещаните проблеми при ползването на WhatsApp, като сме предоставили и най-ефикасните им начини за разрешаване. Вижте кои са те:
- Не мога да инсталирам WhatsApp
Трябва ви поне версия 2.1 на Android, за да можете да инсталирате WhatsApp. Ако пък искате да инсталирате приложението от уебсайта, ще трябва в настройките на сигурността на мобилното ви устройство да сте постави отметка срещу Unknown Sources (Непознати източници).
- Не получих код за активация
Уверете се, че сте въвели правилно телефонния си номер, както и че сте избрали правилната държава от падащото меню. Това трябва да държавата, откъдето е номерът ви, не непременно откъдето сте вие. Ако и това не стане, използвайте опцията за гласово обаждане, с помощта на която кодът ви ще ви бъде продиктуван.
- Не мога да се свържа с приложението, не работи или блокира
Уверете се, че ползвате последната версия на приложението. Вижте дали всичко е наред с интернет връзката ви. Проверете дали приложение от типа Task Killer (инструмент за спиране на задачи) не пречи на работата на WhatsApp. Изтрийте кеша на приложението в Settings > Applications > WhatsApp > Clear Cache). Ако нищо не помогне, деинсталирайте приложението и отново го инсталирайте.
- WhatsApp не разпознава контактите ми
Уверете се, че:
- имате правилните номера на контактите си
- те понастоящем използват WhatsApp
- използвате последната версия на WhatsApp
- в списъка с контакти всички са visible (видими) или viewable (възможни за разглеждане)
- в списъка с контакти всички групи са visible (видими) или viewable (възможни за разглеждане)
- WhatsApp дублира контактите ми
Ако използвате последната версия на WhatsApp, вероятно няма да имате този проблем.
- WhatsApp извежда съобщението Can't play video
На първо място, уверете се, че ползвате последната версия на Google Photos. Можете също да влезете в Settings > Apps / Application manager > Google+ и да натиснете върху Uninstall updates.
- Какво означава Last Seen?
Този надпис ни показва кога за последно даден потребител е отворил приложението. Надписът не означава непременно, че човекът е видял съобщението ни.
- Не виждам съобщението Last Seen в WhatsApp
Възможно е да сте деактивирали опцията в Settings > Account > Privacy > Last Seen. Може да сте я деактивирали и само за един контакт, а е възможно дори контактът, за когото не виждате съобщението, просто да ви е блокирал.
- Какво означават сините отметки?
Сините отметки означават, че човекът, на когото сте изпратили съобщение, го е видял.
- Имам проблем с обажданията; не мога да отговарям на входящи обаждания
Проблемът почти сигурно е в интернет връзката ви. Уверете се, че Wi-Fi връзката ви е достатъчно силна или, ако ползвате мобилни данни, че са поне 3G.
- Не мога да слушам звукови съобщения или аудио
Проблемът може да е в сензорът за разстояние в телефона ви. Ако държите телефона твърде близко до ухото звукът автоматично се намалява. Дръжте го в ръка далеч от ухото си и би трябвало проблемът да изчезне. Уверете се също, че сте усилили звука на устройството си.
- Не мога да тегля видеоклипове или снимки в WhatsApp
Влезте в Settings > Data и вижте дали не сте активирали тегленето на медия само през Wi-Fi.
- Нямам достъп до WhatsApp в държавата, в която съм
Малко държави нямат достъп до WhatsApp, но дори и там можете да ползвате приложението с помощта на VPN.
- Не мога да съхранявам снимки, за да ги пращам на друг контакт
Натиснете продължително върху изображение от разговора и в горния десен ъгъл ще се покаже стрелка, сочеща надясно. Натиснете я и след това изберете контакта, на когото искате да изпратите изображението.
- Какво да правя ако изгубя телефона си или ми го откраднат
След като сте блокирали SIM картата с помощта на мобилния си оператор WhatsApp вече не може да бъде активиран на това устройство. Пратете обаче и имейл до support@whatsapp.com със заглавие "Lost/Stolen: Please deactivate my account" („Изгубен/Откраднат: моля, деактивирайте акаунта ми.”) В полето за текст напишете телефонния си номер заедно с кода на страната.