Въвеждане на 3G настройки на мобилната мрежа
Ако имате мобилно устройство – телефон или таблет с Андроид, вероятно имате желанието да се възползвате и от едно от най-големите му предимства – мобилният интернет. Мобилен интернет (3G)получавате чрез SIM картата, която сте поставили в него. Но за да бъде активна 3G връзката, в някои случаи се налага да въведете ръчно настройките на 3G мрежата на мобилния оператор, чийто услуги ползвате. В тази статия ще Ви помогнем за тяхното въвеждане и ще ви опишем подробно цялата процедура.
Първото, което трябва да направите, е да се уверите, че имате активен абонамент за мобилен интернет на SIM картата си и да я поставите в SIM слота на устройството, докато то е изключено.
Включете телефона (или таблета) и отидете в меню „Настройки“:
Влезте в меню „Още“: Влезте в меню „Мобилни мрежи“: Натиснете на опцията „Връзка за данни“: В излезлия прозорец изберете мобилния оператор, чиято услуга за мобилен интернет ползвате и изчакайте да бъде разпознат от устройството: Натиснете на меню „Имена на точки за достъп“:На появилия се празен прозорец ще трябва да създадете нова точка за достъп. Това става по следния начин - натиснете бутона за „меню“ на устройството си (ако сте със смартфон) или точките в горния десен ъгъл на екрана за допълнителни опции (ако сте с таблет). От появилото се меню изберете „Ново име на точка за достъп“:
В следващия прозорец ще трябва да въведете необходимите настройки в полетата за вашия мобилен оператор. Ползвайте предоставените стойности от таблицата:
Тип настройка | Telenor | M-Tel | Vivacom |
Име | telenor internet | MTEL INTERNET | VIVACOM INTERNET GPRS |
Име на точка за достъп (APN) | telenorbg | wap-gprs.mtel.bg | internet.vivacom.bg |
Тип на името на точката за достъп | default | default | default |
Прокси сървър | 213.226.006.065 | 192.168.123.123 | |
Порт | 8080 | 8080 | |
Потребителско име | telenor | mtel | VIVACOM |
Парола | mtel | VIVACOM | |
Мобилен код на държавата (MCC) | 284 | 284 | 284 |
Код на мобилна мрежа (MNC) | 05 | 01 | 03 |
След въвеждането на стойностите, натиснете бутона за „меню“ на устройството си (ако сте със смартфон) или точките в горния десен ъгъл на екрана за допълнителни опции (ако сте с таблет). От излязлото меню изберете „Запазване“:
Върнете се на началния екран посредством бутона за връщане назад. За по-малко от минута би трябвало при обхвата на мрежата да се появи “H” със стрелки нагоре и надолу. Това означава, че вече имате активен мобилен интернет:
Влезте в интернет посредством браузъра и опитайте да отворите даден сайт за да тествате. А ето какво можете да направите при положение, че след въвеждането на настройките все още нямате мобилен интернет:
- проверете дали сте въвели правилно настройките
- рестартирайте устройството и проверете отново връзката с интернет
- за мрежата на M-Tel изтрийте стойностите от „Прокси сървър“ и „Порт“, запаметете настройките и тествайте отново
- за мрежата на Виваком изтрийте стойностите от „Прокси сървър“ и „Порт“, запаметете настройките и тествайте отново
- уверете се, че не сте изчерпали мегабайтите от абонаментния си план за интернет, и че със сигурност имате активиран такъв. При изчерпани мегабайти все още имате мобилен интернет (наричан още от мобилните оператори „неограничен интернет“), но скоростта на връзката пада до толкова, че зареждането на сайтове е бавно и трудно
- уверете се, че при местонахождението Ви има покритие на мобилната мрежа
- ако след всичко все още нямате активен мобилен интернет, обърнете се към мобилния оператор или обслужващия персонал на марката на мобилното устройство, което ползвате.
С успешното въвеждане на настройките, вие вече сте пълноправен член на смарт обществото – имате достъп до интернет навсякъде и по всяко време!