Сигурно често ви се налага да работите по едни и същи документи с няколко колеги или да въвличате приятелите си в интересни проекти. Съвременните облачни услуги позволиха на хората да работят в екип, дори когато са далеч едни от други. Отскоро Dropbox – една от най-популярните услуги от този тип – предлага на потребителите си нова още по-удобна опция за съвместна работа.
Опцията се нарича Dropbox Teams (Dropbox Екипи) и вече е част от всички Основни и Професионални потребителски акаунти. Dropbox Teams позволява създаването на папка, в която могат да влизат всички участници в „екипа” и чието съдържание е достъпно за абсолютно всички, дори за онези участници добавени към екипа на по-късен етап. Налице е, също така, друга нова опция, която ни позволява да обединим работния и личния си Dropbox акаунт, така че да превключваме от единия към другия без отписване.
Ако сте бизнес потребител на Dropbox, то сте можели да създавате екипи през цялото време. За първи път обаче, възможността e достъпна и за хората, които притежават обикновен акаунт в облачната услуга. Функцията, като цяло, е предназначена за малки компании, които вероятно вече използват Dropbox, но не могат да си позволят да плащат за бизнес акаунт. Dropbox Teams, обаче, може да се използва и от обикновени потребители, които в даден момент са решили да работят върху един и същ документ със свои приятели или познати.
Облачният софтуер като Dropbox набира все по-голяма популярност сред бизнеса и потребителите. От Google съобщиха, че в услугата им Drive (Диск) платен акаунт са регистрирали един милион организации от цял свят. Друга подобна услуга – Box – е отчела 43% ръст през второто тримесечие на 2015 година и в момента се радва на общо 39 милиона регистрирани потребители и 50 000 платени абонати.