Приложенията са това, което прави смартфоните и таблетите вълнуващи. Именно те доказват пълния им потенциал и правят живота ни по-организиран или просто по-забавен. По принцип, тегленето на приложения или игри от Google Play е лесно, но понякога можете да се натъкнете на проблем.
Ако сте опитали да изтеглите нещо от магазина за приложения на Google, но не сте успели, то направете първата и най-логична стъпка – уверете се, че на устройството, на което се опитвате да изтеглите въпросното съдържание е добавен Google акаунт. Ако е, то продължете да четете нататък, където ще разберете какво трябва да направите ако не можете да изтеглите нещо от Google Play.
- Уверете се, че нямате проблем с интернет връзката си
Възможно е да не можете да изтеглите приложение от Google Play, защото в момента не разполагате с интернет връзка. Първо вижте дали сте активирали Wi-Fi връзката или мобилните си данни от менюто Настройки (подменю Кабелни и безжични мрежи) и пробвайте да заредите някаква страница в мобилния си браузър. Ако страницата се зарежда без проблем, но продължавате да не можете да теглите приложения, продължете да четете нататък.
- Уверете се, че разполагате с достатъчно свободно пространство
Проверете дали имате свободен капацитет на телефона или таблета си за инсталиране на нови приложения. От менюто Настройки влезте в Storage и там ще видите с колко място разполагате. Ако разполагате с по-малко от 10%, вероятно най-добре е да изтриете някои приложения или игри, които вече не ползвате. Влезте в списъка с приложения в мобилното си устройство и натиснете бутона „Деинсталиране” срещу всяко от тях, което вече не искате да ползвате.
- Изчистване на кеша и данните
Понякога проблемът с тегленето на съдържание от Google Play може да се реши с изчистване на кеша и данните в Google Play или в самия мениджър на изтеглянията. Ето как става това:
Изчистване на кеша от Google Play: отворете Настройки -> Приложения, намерете Google Play Магазин и го натиснете. След това натиснете върху всяка от двете опции: Изчистване на кеша и Изчистване на данните.
- Уверете се, че ползвате последната версия на Google Play
Понякога проблемът с тегленето е в самия магазин. Често когато не можем да изтеглим нещо, причината е в това, че не ползваме последната версия на Play. За да проверим дали такъв е и нашият случай отворете Настройки -> Приложения и намерете Google Play в списъка с приложения в телефона или таблета ни и след това да го натиснете. Намерете опцията Деинсталиране на актуализациите и също я изберете. Ще ни се появи съобщение подканващо ни да върнем приложението към фабричната му версия. На това съобщение отговаряме с ОК. След това влизаме в менюто Всички приложения (в мобилното си устройство) и отваряме Google Play Магазин. Накрая се връщаме на началния екран на мобилното си устройство. До няколко минути, при условие, че разполагаме с интернет, Google Play ще се актуализира до последната си версия.
- Уверете се, че сте инсталирали всички системни актуализации
Понякога не Google Play, а операционната ни система не е актуализирана. За да проверим дали това е нашият проблем, трябва да отворим менюто Настройки в мобилното си устройство и да изберем Информация или Системни актуализации (в зависимост от устройството ни). Ако има налична актуализация, изпълнете инструкциите, които ще видите на екрана и я инсталирайте. След това можете отново да се опитате да изтеглите проблемното приложение или игра.