Често ли ви се случва да изтеглите приложение от Google Play и скоро след като сте започнали да го използвате откривате с неприятна изненада, че то съдържа твърде много досадни реклами? За съжаление, рекламите са неизбежни. Те са причината, поради която толкова много полезни приложения и забавни игри са безплатни за теглене и използване.
И все пак, ние като потребители имаме правото да знаем какво ще получим, когато поръчаме даден продукт, дори да е безплатен. Ето защо от следващата година Google Play ще започне да ни уведомява за това дали приложенията, които имаме намерение да изтеглим, съдържат реклами или не.
Още в средата на миналия месец програмистите, създаващи приложения за Android получиха известие от Google, в което бяха помолени да декларират до 11 януари 2016 година дали създадените от тях продукти съдържат реклами или не. Досега по подобен начин бяха задължени единствено онези програмисти, които създават приложения за категорията “Designed for Families” („Проектирани за семейството”).
Интересното е, че рекламите биват най-различни видове. Според терминологията на Google, „реклама” може да бъде доставяна от трета страна, да е нативна, да представлява банер, да изскача на екрана и какво ли още не. За „реклами” се считат дори спонсорирани статии. Компанията, освен това, се е заканила да провери всяко едно приложение, което, според автора си, не съдържа реклами. Проверката ще представлява бързо сканиране на комплектите за софтуерно разработване в приложението. Ако открият наличие на реклама, от Google ще се свързват с автора на приложението и ще му „намекват”, че трябва да заяви открито присъствието й.
Предстои да разберем дали откритото заявление, че приложенията съдържат реклама ще се отрази на броя на тегленията им. Как мислите вие? Бихте ли се отказали от приложение ако разберете, че съдържа реклами?